Firma Kolporter Sieci Handlowe, bazując na wieloletnich doświadczeniach, wprowadza na rynek nową koncepcję saloników prasowych pod markę Top Press. więcej...
Doskonałość, według definicji, to „najwyższy stopień cech dodatnich: bycie doskonałym, oznacza brak wad, idealność, wzorowość”. Czy handlowiec może osiągnąć ten, wydawałoby się, nieosiągalny cel? Jak przekonuje nasz redakcyjny psycholog – na pewno warto próbować, bo przełoży się to na wymierne efekty finansowe. więcej...
Wielu handlowców uważa, że im więcej towarów uda „upchnąć” w sklepowym wnętrzu, tym większa jest szansa na zwiększenie obrotów. Eksperci przekonują, że jest zupełnie inaczej – ciasnota i chaotycznie rozmieszczone towary odstraszają klientów. Jakie są zasady budowania wzorcowej ekspozycji towarów? więcej...
W 2008 roku zniknęło z rynku prawie 7000 małych sklepów spożywczych – wynika z raportu agencji badawczej Nielsen. Ta liczba oznacza, że działalność gospodarczą zakończył co dziesiąty detalista w Polsce. Coraz więcej małych sklepów nie wytrzymuje ostrej konkurencji i upada. Nie zmienia tego nawet fakt, że część z należących do prywatnych właścicieli sklepów weszła w skład sieci franczyzowych. więcej...
Karen Romme w książce „Calimeromarketing, czyli w czym małe przedsiębiorstwa mogą być wielkie” próbuje nas przekonać, że mała firma może w takiej – wydawałoby się – nierównej walce odnieść sukces. Dlaczego małe firmy wciąż mają szanse w starciu z molochami? Przede wszystkim dlatego, że to, co może być ich słabą stroną, są w stanie przemienić w swoje atuty. Spróbujmy zatem przyjrzeć się tym „dodatnim minusom”. więcej...
Przepisy znowelizowanej ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, która zaczęła obowiązywać pod koniec grudnia 2008 roku, obowiązują w równym stopniu importerów i producentów co właścicieli sklepów. Każdy handlowiec, u którego na półkach znajdą się produkty niespełniające obowiązujących norm, zagrożony jest bardzo wysoką karą finansową. więcej...
Terminale Uniwersalne (TU) instalowane w punktach sprzedaży obsługiwanych przez Kolportera Service oprócz sprzedaży doładowań do telefonów komórkowych umożliwiają, coraz popularniejszą wśród klientów sklepów i kiosków, akceptację kart płatniczych. więcej...